< rel="stylesheet" href="assets/css/noscript.css" />

Τα οφέλη της κυκλικής προπόνησης.

Curcuit training

Τα οφέλη της κυκλικής προπόνησης (και) στο Jiu Jitsu.

Η προπόνηση σε κυκλική μορφή περιλαμβάνει την εκτέλεση πολλών και διαφορετικών ασκήσεων με μικρά διαλείμματα ενδιάμεσα. Αυτός ο τύπος προπόνησης είναι πολύ δημοφιλής για το λόγο ότι είναι μια γρήγορη προπόνηση που γυμνάζει όλο το σώμα και μπορεί να γίνει ακόμα και χωρίς εξοπλισμό. Τα σημαντικότερα οφέλη είναι τα εξής:

• Βελτιώνει την Καρδιαγγειακή λειτουργία : Στην κυκλική προπόνηση δουλεύουμε σε υψηλούς ρυθμούς με μικρή ανάπαυλα. Η καρδιά δουλεύει πιο έντονα, γυμνάζεται καλύτερα και αντλεί το αίμα πιο αποτελεσματικά.
• Χτίζει πολύπλευρα το μυϊκό σύστημα: Λόγω του ότι περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές ασκήσεις, γυμνάζονται ταυτόχρονα πολλές μυικές ομάδες.
• Βελτιώνει την αντοχή των μυών: Οι ασκήσεις που εκτελούνται συνήθως είναι στον υψηλότερο αριθμό επαναλήψεων, η οποία δημιουργεί αργές συσπάσεις μυϊκών ινών. Οι αργές συσπάσεις των μυϊκών ινών επιτρέπουν μεγαλύτερη συστολή και επομένως οι μύες σας είναι σε θέση να λειτουργήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα πριν κουραστούν.
• Απαιτεί λιγότερο χρόνο: Λόγω του ότι υπάρχουν ελάχιστα διαλείμματα, οι κυκλικές προπονήσεις διαρκούν συνήθως μια ώρα στο μέγιστο.
• Καίτε περισσότερες θερμίδες έχετε μεγαλύτερη απώλεια βάρους: Δεδομένου ότι η κυκλική προπόνηση αποτελείται από πολλαπλές ασκήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, καίει περισσότερες θερμίδες από τις παραδοσιακές προπονήσεις.
• Συμμετέχει ολόκληρο το σώμα : Αντί για μια ώρα προπόνηση κάθε μέρα που επικεντρώνεται σε μια συγκεκριμένη περιοχή του σώματος, η προπόνηση σε κυκλική μορφή ασχολείται με όλο το σώμα.
• Γίνεται και χωρίς εξοπλισμό : Εάν δεν διαθέτετε εξοπλισμό, δεν υπάρχει πρόβλημα! Μια κυκλική προπόνηση μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική μόνο με το σωματικό σας βάρος.
• Δεν βαριέστε ποτέ – είναι πιο ευχάριστη: Λόγω του ότι οι συνδυασμοί των ασκήσεων που μπορείτε να βάλετε στο πρόγραμμα σας είναι πάρα πολλοί αλλά και λόγω του ότι η κάθε άσκηση έχει χρονικό περιορισμό, δεν θα βαρεθείτε ποτέ!

Πώς γίνεται;

Ας φέρουμε ένα παράδειγμα: Έχουμε 12 διαφορετικές ασκήσεις που τις εντάσσουμε με σειρά σε έναν “κύκλο”: Push ups, Burpees, κοιλιακούς, σχοινάκι, προβολές ποδιών κλπ. Κάθε άσκηση διαρκεί 1 λεπτό με 45 δεύτερα ξεκούραση. Δηλαδή:

1’ σχοινάκι – 45’’ ξεκούραση,
1’ push ups – 45’’ ξεκούραση,
1’ burbees – 45’’ ξεκούραση,
1’ κοιλιακούς – 45’’ ξεκούραση, και ούτω καθ’ εξής...

Μόλις ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος μπορούμε να τον επαναλάβουμε ή να προχωρήσουμε σε καινούργιο με διαφορετικές ασκήσεις. Εάν έχουμε και κάποιον εξοπλισμό (αλτήρες, λάστιχα, μπάλες κλπ) ακόμα καλύτερα αφού έχουμε μεγαλύτερη γκάμα ασκήσεων να επιλέξουμε. Η διάρκεια της άσκησης και της ξεκούρασης εξαρτάται από την φυσική κατάσταση του κάθε ενός.

Κυκλική προπόνηση και αγωνιστικό Ζίου Ζίτσου:

Το Ζίου Ζίτσου είναι ένα απαιτητικό άθλημα που για να διακριθεί κάποιος αγωνιστικά σε αυτό, θα πρέπει εκτός από τεχνική, να διαθέτει δύναμη, ταχύτητα, ευλυγισία και αντοχή. Συνεπώς η προπόνηση σε κυκλική μορφή θεωρείται από πολλούς προπονητές απαραίτητη.

Εδώ, ανάμεσα στις παραδοσιακές ασκήσεις εκγύμνασης μπορείτε να εντάξετε drills εδάφους, κλωτσιές σε στόχο, uchikomi με λάστιχα κλπ. Όλα είναι στους στόχους και την φαντασία σας.

Καλή προπόνηση!!

 

 

Δημοσίευση: 14/08/21, 09:32
© Ζίου Ζίτσου Πειραιά "Ακάδημος".
Photo: Unspash.com.