< rel="stylesheet" href="assets/css/noscript.css" />

Διατροφή εν μέσω καραντίνας

Οδηγίες διατροφής εν μέσω καραντίνας

Οδηγίες υγιεινής διατροφής εν μέσω καραντίνας.

Η απαγόρευση των μετακινήσεων και ο κατ’ οίκον περιορισμός, μπορεί να αποτελέσει αυτήν την περίοδο μια καλή ευκαιρία για να βελτιώσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες, να μαγειρέψουμε σπιτικά και υγιεινά γεύματα και να γυμναστούμε. Είναι σημαντικό αρχικά, να θυμόμαστε ότι η ισορροπία, το μέτρο και η ποικιλία στη διατροφή μας, καθώς και η τακτική σωματική άσκηση συμβάλλουν στην καλή ψυχική και σωματική υγεία.

Όσον αφορά τη διατροφή, ορισμένες οδηγίες που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να τρεφόμαστε υγιεινά αυτές τις ημέρες είναι οι εξής: Προσθέτουμε στη διατροφή μας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες.

Πιο συγκεκριμένα, συστήνεται να καταναλώνουμε καθημερινά δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς και ποικιλία από πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά. Φροντίζουμε να καταναλώνουμε καθημερινά περίπου 2 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά. Προσπαθούμε να καταναλώνουμε ψάρια και θαλασσινά με συχνότητα 2 φορές/εβδομάδα και περιορίζουμε το κόκκινο κρέας σε 1 μερίδα/εβδομάδα. Περίπου 3 φορές την εβδομάδα εντάσσουμε στη διατροφή μας τα όσπρια. Ως κύρια πηγή λίπους συστήνεται να χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο. Προσλαμβάνουμε επαρκή ποσότητα νερού πριν ακόμα αισθανθούμε δίψα, ώστε να διατηρήσουμε τον οργανισμό μας ενυδατωμένο. Ρυθμίζουμε και οργανώνουμε τα γεύματα και τα σνακ μας. Φροντίζουμε να καταναλώνουμε καθημερινά 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2 μικρά ενδιάμεσα σνακ.

Πιο συγκεκριμένα: Το πρωινό γεύμα δεν πρέπει να παραλείπεται. Ενδεικτικά, ένα υγιεινό πρωινό μπορεί να αποτελείται από: Γάλα & Δημητριακά ολικής άλεσης & 1 φρούτο ή Τοστ με τυρί και γαλοπούλα & Φρεσκοστυμμένο χυμό φρούτων ή Γιαούρτι με βρώμη και μέλι και 1 μικρό φρούτο. Το Μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα θα πρέπει να περιλαμβάνουν ποικιλία από όλες τις ομάδες τροφίμων, δηλαδή λαχανικά (σαλάτα ή βραστά λαχανικά), δημητριακά (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια), κρέας (κοτόπουλο, ψάρι, μοσχάρι) ή τυρί και ελαιόλαδο. Ως ενδιάμεσα σνακ μπορούμε να καταναλώσουμε κάποιο φρούτο ή γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με μέλι, ανάλατους ξηρούς καρπούς, κ.λπ. Οι παραπάνω οδηγίες απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό και αφορούν γενικές οδηγίες για μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Επειδή, όμως, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και οι διατροφικές του ανάγκες εξαρτώνται από την ηλικία, το φύλο, το βάρος και τη σωματική του δραστηριότητα, είναι απαραίτητο να λαμβάνει εξατομικευμένο διαιτολόγιο και εξειδικευμένες συστάσεις από έναν πιστοποιημένο Διαιτολόγο-Διατροφολόγο.

 

Δημοσίευση: 17/04/20, 14:19
Κείμενο: Λουκιανού Φλώρα, Αθλητική Διατροφολόγος - Κλινική Διαιτολόγος Κιν: 6984507595